عفريت الغسيل

28 Sep

يا عفريت الغسيل

اظهر وبان عليك الاماااااااااااااااااااان

ياعفريت ..ياعفرييييييييييييييت

وقفت في الحمام انده علي عفريت الغسيل ..وابسبس لحد ما رد عليا

العفريت:شبيك لبيك ..عايزة ايه مني يا سندريلا يا مدوخاني

انا:صباح الخير الاول :) عامل ايه انهاردة؟

العفريت:صباح النور معلش اصلي نمت متاخر كنت سهران علي الفايس بوك

انا: لا ولا يهمك ..بقولك يا عفريت ..الا هو اسم الكريم ايه

العفريت:سريائوسي

انا:عاشت الاسامي يا سريائوسي..بص بقا يا سيدي انا من بالضبط 5 شهور

اشتريت باديهات ب750 جنيه

شرابات ب300 جنيه

مايك اب ب1500 جنيه

وصحيت انهاردة الصبح عايزة البس البودي الابيض والشراب الاحمر بتاع لعيبة الكورة دول عشان اشجع مصر بقلب جامد

لا لقيت لا شراب واحد يوحد ربنا

ولا بودي واحد حتي ..فا ممكن يا استاذ سريائوسي تديني الشراب والبودي؟لحسن انا حالتي النفسية وحشة اوي ..اما ارجع من الشغل اللطيف اوعدك اني هاجي اضبط معاك الدنيا و..

سريائوسي:استني استني ..اهدي كده هو انا مذكر ولا مؤنث؟

انا:مذكر المفروض يعني حكم كلمة مذكر بقت تتقال علي اي حاجة بشنب

سريائوسي:احم ما عالينا ..طيب انا ياستي ماخدتش ولا بودي ولا شراب ولا مايك اب

انا:امال الحاجة فين؟انا هتجنن بجد..بلبسها مرة واحدة بس وتتغسل وسبحان الله مش بشوفها تاني ..فا مين هيعرف ادك الغسيل فين

سريائوسي:عايزة اسالك سؤال ..ايه الحاجة المشتركة بين كل الكلام ده

انا:اني استغبيت واشتريتهم كلهم في شهر واحد وفضلت بقية الشهر بشحت؟

سريائوسي: ذكية رستم انتي علي فكرة انا قصدي مين ايلي بيستعمل الحاجة معاكي

انا:اخواتي

!!!!!!!!!!

سريائوسي:الحمد لله اللمبة نورت ..

ابتديت اصوت واعيط وادبدب في الارض

انا:لا متقوليش ..حرام والله حرام ..يعني اشتري مشتريش ..اضبطهم مضبطهمش ..اديهم مصروف مديهمش ..اتخانق متخانقش ..حاجتي هتضيع..يعني انا قلت استجدع وابتدي اشارك هدومي وحاجتي واعمل نفسي الاخت الكبيرة ..حاجة تتقطع مش مشكلة ..حاجة تتكسر ولا يهمك ..الحاجة تستعمل ومترجعش مكانها اتنفس عبر غضبي ..مفيش مشاكل ..حرام بقا حرام ..جيبي وجعني من المصاريف وعقلي هيتجنن من شحنة الغيط ايلي جوايااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

سريائوسي:والله قدامك حل من التلاتة

انا:قولي يا صديقي الصدوق يا ابو قلب مغسول ببرسيل

سريائوسي:

يا اما يتجوزوا

يا اما تتجوزي

يا اما تشتري من محلات مش بيحبوها

انا: طب سيبك من الاتنين الاوليين ..حرام نبلي ولاد الناس بحد فينا

سريائوسي:اشتري هدومك وحاجتك كلها من محل

T & N

انا:ده ايه ده ان شاء الله..قولي ابوس ايدك انا قلبي هيقف من الفرحة ..قووووووول ارحمني

سريائوسي:اشتري من التوحيد والنور وخدي الكارت بتاعي اهه هيعملولك ديسكونت

 

بوووووووووووووم

ده صوتي اما وقعت علي ارض الحمام من القهرة

 

ملحوظة: حالتي النفسية انهاردة وحشة جدا ..بجد كل حاجتي اختفت بقالها فترة ..بتتسرسب ..نازلة انهاردة الشغل بالبيجاما تقريبا ..ومبقتش عايزة اشجع مصر بقا كل ايلي في دماغي الجملة دي

Im in no good mood for “GOOO EGYPT” .. am in the “EGYPT..would you please just go …?? away !”mood

 

7 Responses to “عفريت الغسيل”

  1. Rana 28/09/2009 at 5:50 PM #

    LOooOOOoooooOOOOOOLLLLLLLLl :D ahhh ana kol el gai f bali delwa2ty yatarra ameesi fein ya sarya2osiiiiiiiiiii :D:D:D:D

    w bema2enn serya2osi tela3 ragel w bshanab afham ezai motawagda ma3a f keneef wa7ed EZAAAAAAAY!!! mafeesh kheshaaa!!!

    w bma2enn kaman enoko leeko 3ndi 400 geneh yenta7 geneh fahadeeki 200 w okhtekk 200 :D bs fel7aladi hatetarri takhdi benasee7et si serya2osi w te3mellui shopping mn T&N wa ma adraka mal T&N :D

  2. HEBA HESHAM 28/09/2009 at 9:12 PM #

    عادى يا ساندى امال هما اخواتك لايه …لازم تحسى بالتغيير
    هتملى بجد لو لقيتى كل يوم هدومك فى دولابك وشراباتك فى الدرج
    ايه الملللللل ده
    بس الظاهر ان السرياؤسى بيحب يهدى النفووووووس

  3. W O R D S 29/09/2009 at 12:41 AM #

    Okai !

    this one is very much well written (beghad el nazar 3an waq3aha wana ba2raha ba3d el match :D)

    no seriously disregarding the point of sharing ur clothes wel kalam da kolu el malish da3wa bih :P

    the way its written is very good
    now i can start telling u .. en el bent tel3et le ommaha fe3lan ;) :D

  4. Cinderella 29/09/2009 at 10:09 AM #

    @ Rana: ah yanaaaa d7kteeniiiiii :D ama 3n srya2osy ama tygy hndholk bel blousa bt3tk :D

    @ Heba: byt-hy2lkkkkkkkkkkkk .. dh elnezam w elnadafa 7aga gamila :D ya rab yt3lmohaaaaaaa

    @ Words: heeeeeeeeeeeeeeeh Hassan Khalil rd :D thank u so much ,ya ret a3rf akon zyyha :))
    ana mbsooooota
    and sorry u had to endure my clothes issue :D

  5. Cinderella 30/09/2009 at 10:41 AM #

    looooooooooool :D mnta akeed akeed bakeeza 3ndk fel 7mam wna sakta :D

  6. sleepingspirit 01/10/2009 at 3:33 PM #

    :DDDDDDD You are the most delicious girl I ever seen :–)

    Note:

    I may need Mr Sarya2osi fe something keda 3la ganb, something private has been lost from me lol and I think he is the right one b2a 3la 7asb kalamko as it is my first time to know en el ghasel loh 3afreeet lol

  7. Cinderella 01/10/2009 at 5:04 PM #

    i can hb3toholk 2e3ara :D

    lool shofti b2a..el3’aseel leeh 3afreeet :D and yes i found half of my stuff..he’s gooooooooood

    am glad u laughed :D

Have something to say?

